Single Page Head

Sociale innovatie

Bij sociale innovatie hebben de medewerkers in uw organisatie een centrale rol. Dat betekent dat zij vanaf het begin betrokken worden bij vernieuwingen in werkwijze, diensten, producten of strategieën.

Uit een studie van de Erasmus Universiteit blijkt dat organisaties sneller en succesvoller innoveren als medewerkers de ruimte hebben om innovaties door te voeren in hun werk.

Belangrijk is dat voor sociale innovatie de organisatie niet op de schop hoeft. Het is niet nodig om grote veranderingstrajecten te ontwikkelen. In feite gaat het erom de al aanwezige kennis van medewerkers en klanten beter te gebruiken. Door tijd, geld en aandacht te investeren versterkt een organisatie de creativiteit en motivatie van haar medewerkers. Goed voor de innovatie, beter voor uw medewerkers en, belangrijk: ook beter voor uw klant.

Het model hiernaast laat zien hoe u het beste uit uw medewerkers en klanten kunt halen.

labels
Header 1
  • collega’s
  • klanten
  • leveranciers
  • hulptroepen
Header 2
  • visie
  • budget
  • openheid
  • draagvlak
Bekijk onze methode